Ace Group, full-service internetbureau

Website, afgestemd op persona’s

In 2015 hadden we de website gekoppeld aan Buienradar en de online advertenties werden middels de AdWords API ook geautomatiseerd. Met de nieuwe campagne richten we ons op persona’s. Persona’s zijn specifieke omschrijvingen van doelgroepen met als doel om de inhoud van de website, de online advertenties en de social media berichten hier op af te stemmen. Buro Brein was verantwoordelijk voor het webdesign en alle andere grafische uitingen van de campagne.

Videomarketing

Als Google Partner weet Ace Group als geen ander om een groot bereik te realiseren met Google AdWords. Naast de bannercampagnes zetten we ook YouTube Ads in. Het interessante van YouTube Ads is dat Googke pas kosten in rekening brengt als iemand langer dan 30 seconden kijkt naar de videoadvertentie. Deze YouTube Ads-campagne is nauwkeurig getarget op de juiste doelgroepen binnen een straal van 70 kilometer om Katwijk.

Weersinvloeden

In 2015 was de website afgestemd op de weersinvloeden. Door de website te koppelen aan de Buienradar XML voegden we intelligentie toe en speelden in op relevantie. Bij bloedheet weer, dan kwam de strand-campagne tevoorschijn. Als het wat frisser was, dan de andere campagnes om bijvoorbeeld te shoppen, te wandelen of te fietsen in de schitterende omgeving van Katwijk.

Op basis van ons internetgedrag maakt Google van iedere gebruiker een profiel aan en daar kunnen we de advertenties op inrichten. We maakten gebruik van beeldadvertenties en YouTube ads.

Slimme online advertenties

De advertenties zetten we in op het Display Netwerk van Google, waarmee we 95% van de internetgebruikers bereiken. Ook hebben we een Facebook-campagne ingezet, want we willen niet alleen mensen bereiken, maar ook stimuleren om de DIT! is Katwijk-campagne te delen. Dit is bij de lancering heel goed gelukt. Binnen 24 uur waren de promotievideo's meer dan 25.000 keer bekeken en bereikten we meer dan 50.000 personen via Facebook. Dit zijn indrukwekkende cijfers voor een lokale campagne en daarmee hebben we met de cocreatie Katwijk goed op de kaart gezet.

Meetbaar

Het voordeel van online campagnes is dat alles meetbaar is. Statistieken zijn van invloed op nieuwe initiatieven, waarmee we de website steeds meer afstemmen op het gedrag van de bezoekers en daarmee nog betere resultaten behalen met de campagne.

Bekijk dit project