Ace Group, full-service internetbureau

Google streeft er continu naar om zijn richtlijnen verder te verscherpen. Normaal gesproken zijn dit kleine verbeterpuntjes, maar nu (25-02-2011) is een grote update geweest die websites van een hoge kwaliteit betere posities geeft dan websites met een slechte kwaliteit.

Richtlijnen van Google

De door Ace Group ontwikkelde websites voldoen volledig aan de technische richtlijnen van Google. Maar ook al is de technische kwaliteit in orde, dan kunt u met uw backoffice nog schade aanrichten door slechte inhoud op de website te plaatsen. Onder 'slechte inhoud' verstaat Google:

  • Te weinig tekst. Google vindt het belangrijk als de website voldoende informatie bevat. Houd per webtekst (= tekst per pagina) minimaal 100 woorden aan.
  • Pagina's met een ongezond grote hoeveelheid aan belangrijke zoektermen. Als bijvoorbeeld in één alinea tien keer hetzelfde woord staat, ruikt dit naar bedrog.
  • Verschillende pagina's met dezelfde inhoud. Als iedere webpagina dezelfde inhoud bevat, is dat natuurlijk niet gezond.

Schrijf voor uw bezoekers

Waar moet u dan op letten als u inhoud op de website plaatst? Het belangrijkste is om uw doelgroep voor ogen te houden en pas daarna de zoekmachines in plaats van andersom. U wilt toch mensen overtuigen om contact op te nemen of om een bestelling te plaatsen? Neem daarom de moeite om goede teksten op uw website te plaatsen. Hoe meer de bezoekers worden geprikkeld, des te beter de uiteindelijke resultaten. Dit geldt niet alleen de extra hoeveelheid aanvragen maar ook zeker voor de vindbaarheid in de zoekmachines.

Niet iedereen bezit over een vloeiende pen. Neem voor meer informatie contact op met Ace Group.

25 februari 2011