Ace Group, full-service internetbureau

Google AdWords is vernieuwd en biedt de adverteerder meer ‘dimensies’ om zijn campagne mee te targeten. Het wordt mogelijk om naar apparaat, regio en tijd commerciële boodschappen uit te zenden.

In februari 2013 kondigde Google verbeteringen aan in AdWords, onder de naam 'Geoptimaliseerde Campagnes'. Hiermee biedt Google de adverteerder meer ‘dimensies’ om zijn campagne mee te targeten. De consument van vandaag is voortdurend online en gebruikt veel verschillende apparaten. Daarom zijn de Geoptimaliseerde Campagnes ontwikkeld, zodat klanten makkelijker en effectiever bereikt kunnen worden.

Alle bedrijven die Google Adwords gebruiken als marketinginstrument worden opgeroepen op vóór 22 juli 2013 over te stappen op Geoptimaliseerde Campagnes. Recentelijk aangemaakte campagnes zijn standaard al geoptimaliseerde volgens de nieuwe mogelijkheden. Vanaf 22 juli 2013 worden alle huidige AdWords-campagnes geupgrade naar Geoptimaliseerde Campagnes.

De voordelen van Geoptimaliseerde Campagnes

Marketing op meerdere apparaten

Potentiële klanten zoeken bedrijven en leveranciers op computers, tablets en smartphones en schakelen naadloos tussen verschillende apparaten. U moet te vinden zijn waar klanten zijn en waar ze naar u zoeken. Geoptimaliseerde Campagnes zijn ontworpen om te helpen succesvol te zijn in de huidige online wereld.

Context is essentieel

Via AdWords heeft u altijd al potentiële klanten kunnen bereiken op basis van hun intentie. Dat is de kracht van het programma. Maar nu kunt u met AdWords gebruikmaken van de contextuele factoren. Context zoals locatie, tijdstip en apparaat is belangrijk en biedt u meer mogelijkheden om mensen te bereiken met relevantere boodschappen.

Meetbehoeften

Geoptimaliseerde Campagnes bieden nieuwe manieren om te meten hoe klanten conversies genereren op verschillende apparaten. Zo kunnen klanten telefonisch iets bestellen of apps downloaden. Dankzij de geavanceerde rapportages is er beter te monitoren of het budget op de juiste en meest effectieve wijze wordt ingezet.

Geoptimaliseerde Campagnes vereisen een aanpassing van uw strategie

Het werken met Geoptimaliseerde Campagnes kan betekenen dat u meer gaat betalen voor het gebruik van Google Adwords. Daar tegenover staat dat u wel beter kunt targeten en betere conversie (of meer omzet) kunt genereren, omdat u beter kunt afstemmen op de conversieratio’s van verschillende apparaten. Geoptimaliseerde Campagnes gaan meer kosten, maar bieden dus ook kansen om je resultaten te verbeteren.

Waarschijnlijk Werkt u nu met een beperkt budget. Wellicht moet de biedstrategie per zoekterm naar beneden worden aangepast. Nog meer focus op conversieoptimalisatie en het verbeteren van de kwaliteit van het verkeer naar de website. Als het budget geen probleem is kan er meer gefocust worden op conversieoptimalisatie van apparaten en experimenteren met lokale of regionale mobiele biedingen.

24 april 2013