Ace Group, full-service internetbureau

Facebook innoveert continu als het gaat om video. Er zal een dag komen dat Facebook alleen nog maar uit video bestaat. Facebook investeert fors in haar video platform en laat geen enkel signaal van vetraging zien. De groei van Pokemon Go is voor Facebook een duidelijke indicator die laat zien dat de mobiele telefoon het belangrijkste apparaat is om de consument augmented reality en virtual reality content voor te schotelen.

Belangrijk om te bepalen, voordat u deze features toepast is of het gebruik van Facebook voor uw website of webshop wel relevant is. Kortom: bevindt uw doelgroep zich op dit medium. Indien u volmondig JA kan zeggen gaat u komend jaar met deze features aan de slag.

Designen van video voor mobile

Meer dan 80% van de Facebook-gebruikers gebruikt Facebook op haar mobiel. Bij het designen van een video moet u dus goed rekening houden met mobiel. Horizontaal, verticaal. De boodschap moet er visueel helemaal uitkomen. Audio moet slechts een ondersteunende functie hebben. De boodschap moet al direct in de eerste seconden naar voren komen, zodat een thumb-stopping-effect ontstaat en uw consumenten de video afkijken.

360 graden foto's en video's

Een toffe innovatie van Facebook in 2016 was absoluut de mogelijkheid van het plaatsen van 360 graden foto's en video's. Vooral voor mensen die gebruik maken van een Virtual Reality headset is dit een gigantisch leuke toevoeging. Zij kunnen de foto's en video's namelijk echt ervaren alsof ze erbij zijn, terwijl anderen moeten slepen op het scherm van hun smartphone, tablet of computer. Deze toevoeging is echter nog leuker voor ondernemers die een fysieke winkel of locatie willen showcasen. Zo brengt u uw doelgroep dichter bij bestemming en laat u uw consumenten alvast ruiken aan het product / de producten.

Live video

Ook kunt u uw doelgroep tegenwoordig live bereiken met 'Live video'. Met behulp van deze feature vertelt u uw verhaal en creërt u interactie met uw doelgroep . Daarnaast bereikt u met deze feature ook nieuwe doelgroepen. Dit is natuurlijk een erg interessante feature als u een nieuw product lanceert of wanneer uw event plaatsvindt.

Stimuleer winkelbezoeken en verkoop in de winkel

Reeds gaven wij u enkele tips hoe online kan bijdragen aan meer winkelbezoekers. Hier is nog een tip! Activeer een advertentie met de doelstelling 'Winkelbezoeken'. De doelstelling 'Winkelbezoeken' is bedoeld voor bedrijven met meerdere locaties die de optie 'Locaties' hebben ingeschakeld en werkt goed voor bedrijven in de detailhandel-, supermarkt- en telecommunicatiebranche, maar ook voor restaurants en autodealers. Hiermee bereikt u mensen binnen een bepaalde afstand van een of meerdere van uw bedrijfslocaties via advertenties die zijn ontworpen om mensen naar de dichtstbijzijnde locatie te loodsen of contact te laten opnemen met de dichtstbijzijnde locatie.

Facebook Messenger

1 op 1 communicatie met uw doelgroep. Wij snappen dat u daar vrolijk van wordt. Sinds kort is het mogelijk om advertenties te tonen, waarin mensen in 1 klik met uw kunnen chatten. Een uitstekende manier voor persoonlijk contact!

Nu u weet welke features u in 2017 op Facebook moet inzetten is het tijd om uw Facebook-marketingstrategie vorm te geven. Wij staan u hierin graag bij. Heeft u zin om hierover te sparren? Neem dan eens contact met ons op!

21 november 2016