Ace Group, full-service internetbureau

Personaliseer uw LinkedIn uitnodigingen

Stuurt u vaak standaard uitnodigingen naar mensen die u heeft gesproken, maar worden de uitnodigingen niet geaccepteerd? Dan is het cruciaal dat u een persoonlijk berichtje achterlaat. De ‘extra inspanning’ laat anderen zien dat u geïnteresseerd in ze bent en resulteert in een snellere acceptatie van de uitnodiging. Vooral als u degene nog niet zo goed kent en vertelt waarom u wilt linken. Wanneer u op een netwerkborrel uw kaartje uitdeelt loopt u ook niet meteen weg zonder iets te zeggen, toch? Zorg er dus voor dat u een leuk persoonlijk berichtje achterlaat en u zult zien dat u makkelijker connecties maakt!   

Maak gebruik van blogs en updates

Op LinkedIn kunt u ervoor kiezen om een standaard update te plaatsen (binnen uw tijdlijn), maar u kunt ook een blog plaatsen. Een blog kunt u mooi gebruiken om een specifiek onderwerp uit te lichten, het onderwerp te verspreiden, of uw ervaringen / mening erover te vertellen. Met twee korte updates of een blog per week houd u uw LinkedIn pagina al levendig en actief! Zodoende kunnen meer mensen u gaan volgen of linken omdat u interessante informatie levert.

Wees zichtbaar op het juiste moment

Niet iedereen is de hele dag actief op LinkedIn en kijken vaak sporadisch dagelijks een paar keer op hun LinkedIn. Doordeweeks vaker dan in het weekend, en overdag meer dan in de nacht. Het is daarom van belang om te kijken wanneer u de meeste kans hebt om gezien te worden. Vaak kijken mensen net voordat ze starten met hun werkdag, tijdens de lunch of eind van de middag even op hun LinkedIn.

Mocht u actief verkeer genereren vanuit uw LinkedIn naar de website door middel van bijvoorbeeld blogs, dan is de volgende video even leuk om te kijken. Hier kunt u zien op welk tijdstip en welke dag de meeste LinkedIn gebruikers naar uw website doorklikken (vanuit Google Analytics).

 

Word lid van groepen en wees actief!

Voor bijna elke branche bestaan er groepen die actief zijn op LinkedIn. Discussies binnen deze groepen zijn daarom een goede manier om een professioneel netwerk op te bouwen en eventueel ook nieuwe leads te verkrijgen! Ga op zoek naar groepen die interessant zijn voor uw vakgebied, of naar groepen waarin uw doelgroep zich bevindt. Wellicht bent u voor deze mensen de expert die antwoord kan geven op hun vragen.

LinkedIn is vooral één B2B platform

Als het gaat om het genereren van leads staat social media niet bovenaan het lijstje. Social media komt het beste tot zijn recht als het een ondersteunende rol heeft ten opzichte van de belangrijkste kanalen zoals de website of een bedrijfsblog. Maar vergelijken we LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+ en Pinterest met elkaar, dan is LinkedIn verantwoordelijk voor maar liefst 80% van de leads verkregen via social media.

Facebook kan weer zeer goed worden ingezet in de B2C markt en past minder goed in het complexe aankoopproces die vaak voor de B2B gelden. Twitter wordt weliswaar ook professioneel ingezet voor B2C en B2B, maar is vaak vluchtig van aard. De levensduur van een bericht op LinkedIn is 2 weken in tegenstelling tot 20 minuten op Twitter

Wilt u meer weten hoe u als bedrijf of persoon LinkedIn beter kan inzetten om uw bedrijfsdoelstellingen te behalen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op om over het onderwerp te sparren.

 

 

14 april 2017