Ace Group, full-service internetbureau

E-mailmarketing is een uitstekend instrument om uw relatie met vaste klanten te onderhouden. Waarom? E-mailmarketing is gericht op mensen die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief. Zij zijn dus al bekend met u! Veel ondernemers lopen tegen het probleem aan dat het maken van een nieuwsbrief vaak lastig en tijdrovend is. Dit kan anders!

Goede tools

Als geaccrediteerd MailChimp Expert ontwikkelt Ace Group maatwerk-templates. MailChimp biedt krachtige functionaliteiten om eenvoudig tekstblokken aan te maken, te voorzien van afbeeldingen en hulpmiddelen om de nieuwsbrief in meerdere e-mailprogramma's te testen.

Ace Group houdt meteen rekening met verschillende beeldschermen. Steeds meer internetgebruikers openen hun e-mail op hun smartphone. Door de nieuwsbrief responsive op te bouwen, schikt deze zich automatisch naar het type beeldscherm en daardoor beleven de ontvangers een betere gebruikservaring.

Elementen van een goede nieuwsbrief

  1. Een goede nieuwsbrief is een verlengstek van uw website. Zorg er eerst voor dat de website up-to-date is en verwijs de gebruikers direct naar de juiste artikelen. Hierdoor is het mogelijk om de nieuwsbrief overzichtelijk te behouden.
  2. Zorg voor voldoende beeldmateriaal. Mensen zijn visueel ingesteld en klikken sneller op een afbeelding dan op een tekstlink. Kwaliteitsfoto's trekken langer de aandacht. Gebruik alleen niet teveel en te grote afbeeldingen, want anders komt de nieuwsbrief niet door de SPAM-filter heen.
  3. Call-to-actions. Voorzie de nieuwsbrief van goede call-to-actions. Een voorbeeld van een call-to-action is "Lees meer" of "Bestel snel". Het doel is om mensen aan te sporen tot actie.
  4. Personaliseren. Mensen ontvangen veel nieuwsbrieven, dus hoe beter de nieuwsbrief aansluit op de interessegebieden, des te hoger de openingspercentages en klikpercentages. In MailChimp is het mogelijk om per e-mailadres unieke informatie mee te geven. Iemand die een BMW heeft gekocht, is niet geïnteresseerd in aanbieding van Opel. Klinkt logisch, maar met e-mailmarketing versturen veel bedrijven toch het liefst naar een grote mailinglijst. Het advies is om niet te schieten met hagel, maar ga te werk als een scherpschutter.

Statistieken

Elke klik op de nieuwsbrief is met MailChimp meetbaar. MailChimp toont overzichtelijke statistieken welke gebruiker de nieuwsbrief wel of niet geopend heeft én ook welke artikelen zijn aangeklikt. Door MailChimp te koppelen aan Google Analytics zijn de resultaten van de nieuwsbrief ook volledig inzichtelijk als verkeersbron in de statistieken. Voor verschillende opdrachtgevers hebben dit dusdanig ingericht dat we precies weten wat de gemiddelde omzet is na het versturen van een nieuwsbrief.

Maatwerk

Voor diverse opdrachtgevers ontwikkelden wij maatwerkoplossingen. Enkele interessante voorbeelden staan beschreven in artikel Nieuwsbrief van hoge kwaliteit in 5 minuten.

E-mailmarketing is dé manier om het contact met de bestaande relaties te onderhouden. Ace Group biedt strategisch advies, ontwerpt MailChimp-templates en ondersteunt bij het inrichten van de mailinglijst(en). Desgewenst zorgen we voor tests en verzendingen, al naar gelang uw wensen. Wilt u hulp bij e-mailmarketing? Neem vrijblijvend contact op!

 

5 november 2014