Ace Group, full-service internetbureau

Als u in de toekomst goed vindbaar wilt blijven, raden wij u aan te anticiperen op semantic search. Voorheen zette browsers HTML om in leesbare tekst zonder dat de inhoud van de pagina duidelijk was. Hierdoor moest u voor Google pagina's een aantal gerichte trefwoorden meegeven. Aan de hand van deze trefwoorden ontdekte Google's algoritme pas patronen om zo uw positie te bepalen. Er werd door Google geen betekenis toegekend aan de zoekwoorden, waardoor de focus op een zoekwoord voldoende was.

Semantic Search

Semantic Search zorgt er nu voor dat Google wel betekenisen toekent aan zoekwoorden. Dit houdt in dat u zich niet meer moet focussen op een zoekwoord met een betekenis. Doordat Google de betekenis van woorden begrijpt, focust u zich in de toekomst op diverse woorden met eenzelfde betekenis. Dan behaalt u de beste resultaten op Google. Door Semantic Search is Google in staat verbanden en betekenissen te leggen tussen diverse woorden en zinnen met eenzelfde betekenis.

Een succesvolle SEO-strategie

Door Semantic Search ziet uw SEO-strategie er compleet anders uit. Uw SEO-strategie bestaat niet meer uit een aantal zoekwoorden. Voorheen bestond uw pagina uit een zoekwoord die zo vaak mogelijk op een natuurlijke manier terugkwam. Nu moet u uw SEO-strategie flink uitbreiden met meerdere zoekwoorden. Ook moet u deze zoekwoorden samenvoegen in een tekst, waarin zowel het onderwerp (de vraag) als het antwoord op de zoekvraag aan bod komt. Semantic Search is niet zonder technische kennis te implementeren; daar is echt een SEO-specialist voor nodig, die in de broncode de juiste aanpassingen maakt.

In uw zoekwoordonderzoek gaat u in de toekomst als volgt te werk:

  • Bepaal uw belangrijkste trefwoord, waarop u gevonden wilt worden.
  • Bedenk synoniemen op dit trefwoord.
  • Bepaal welke trefwoorden aan uw belangrijkste trefwoord gerelateerd zijn.
  • Creeër op basis van laatstgenoemde nog meer secundaire trefwoorden.
  • Vervolgens komt het belangrijkste: Herschrijf aan de hand van uw vernieuwde zoekwoordonderzoek al uw teksten en richt een tekst in dat een logisch natuurlijk verhaal bevat.

In uw nieuwe SEO-strategie redeneert u dus uit de bezoeker van uw website. U speelt in op alle mogelijke zoekwoorden van uw doelgroep, zodat u op den duur de beste rankings behaalt!

Semantic Search herbergt ook technische aanpassingen, waarmee u het verschil maakt. Samen met een uitgebreide lijst zoekwoorden behaalt u het beste resultaat. Ace Group is als SEO-expert al van alle ins- en outs omtrent Semantic Search op de hoogte. Hecht u veel waarde aan een toppositie op Google? Dan is het nu de hoogste tijd om uw strategie te wijzigen. Wij zijn u hierin graag van dienst. Neem dus vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

 

16 maart 2015