Ace Group, full-service internetbureau

1. Wees relevant en communiceer wat de klant krijgt

Op de landingspagina moet u er altijd voor zorgen dat er relevante content aanwezig is. Als u een contentaanbod hebt dat relevant is voor uw bezoekers, dan is de kans groter dat uw doelgroep bereid is om over te gaan tot actie, in het geval van het voorbeeld, een offerteaanvraag. Bepaal dus goed de behoeftes van uw doelgroep en verwerkt dit in de content op de landingspage. Het is dus belangrijk te melden wat u aanbiedt, zowel in woord als BEELD.

Tevens is het belangrijk om de voordelen van uw product voor de klant op te sommen. De klant moet overtuigt worden om een offterteaanvraag bij u te doen. Het vermelden van de USP's van uw onderneming kan heel handig zijn! Enkele voorbeelden zijn: klantgerichte service, scherpe prijzen en de beste kwaliteit. U dient aan te geven wat u onderscheidt van de concurrenten. Het beste kunt u dit doen aan de hand van bulletpoints. Dit somt voor de klant snel op, zodat het lijkt dat u veel voordelen te bieden heeft. Daarnaast biedt u klanten een effectief overzicht, waardoor zij gemakkelijk de inhoud op de pagina kunnen scannen.

2. Verwerk een duidelijke call-to-action op de landingspage

Om een nog overzichtelijkere pagina aan te bieden is het raadzaam om een grote, duidelijk call-to-action op de website te plaatsen. Een call-to-action is een knop waar de klant kan over gaan tot een specifieke handeling, in ons voorbeeld een offerteaanvraag. De call-to-action moet ook qua kleur opvallen, zodat deze niet over het hoofd gezien kan worden

Ook hier is het belangrijk de call-to-action te combineren met beeld. Zo laat u bezoekers direct zien wat u te bieden heeft.

In het kader van een overzichtelijke landingspagina raden wij u ook aan de keuzes van de klant te beperken. Dit houdt in dat afleidende elementen zoals links en menunavigatie weggelaten dienen te worden.

3. Houdt uw landingspagina compact

De landingspagina moet overzichtelijk zijn. Dit moet zo blijven. Een pagina waar de bezoeker moet scrollen kan, de klant moet wel in een opslag het contactformulier en de call-to-action kunnen zien. De belangrijkste pagina moet dus zichtbaar zijn, zondat dat de bezoeker moet scorllen, zodat zijn interesse direct gewekt kan worden. Tuurlijk is een pagina waar de bezoeker moet scrollen mogelijk. Let dan wel op dat er in het gedeelte na scrollen informatie staat dat van minder belang is.

Ditzelfde geldt eigenlijk voor het contactformulier op uw website. Het contactformulier op de landingspage moet ook kort en bondig zijn. Beperk u dus in het contactformulier tot het minimale!

4. Toon een bedankpagina na conversie

Zodra iemand het formulier ingevuld heeft, dient u hem of haar het best als eerst een bedankpagina te tonen, waarin u uw waardering laat zien voor het invullen van het formulier. Op de bedankpagina kunt u daarnaast gebruik maken van andere marketingactiviteiten. Zo kan u ander relevant content aanbieden, zoals een uinodiging voor het aanmelden op social media.

Het succesvol inrichten van de landingspagina is noodzakelijk voor het behalen van uw doelstellingen. Natuurlijk kunt u dit niet alleen. Expertise en ondersteuning zijn succesfactoren. Ace Group is de perfecte partner als het gaat om het behalen van uw doelstellingen. U kunt altijd vrijblijvend contact opnemen met ons! Ons doel is om uw kwalitatieve bezoekersaantallen te vergroten!

20 oktober 2014