Ace Group, full-service internetbureau

Ace Group verwacht dat Facebook deze update ook door gaat trekken naar Nederland. Wij praten u daarom graag bij over de waarschijnlijk nieuwe mogelijkheden op het medium in Nederland. De update van Facebook in de Verenigde Staten houdt aanbevelingen en nieuwe call-to-action-buttons in. Hiermee maakt Facebook het medium nog meer 'social' en gaat het naar een situatie, waarin niemand de app meer hoeft verlaten. De aanbevelingenfunctie en nieuwe call-to-action-buttons zijn sinds vorige week beschikbaar in VS.

Krijg aanbevelingen van uw vrienden

Wanneer Facebook-gebruikers een vraag stellen op Facebook met woorden zoals 'waar', 'waarom', en 'wat' herkent Facebook deze post, waarop de mogelijkheid tot het geven van aanbevelingen door vrienden wordt toegevoegd aan de post. Vrienden kunnen in deze post een bedrijf taggen. Een linkshare klapt na een dergelijke tag open, zodat Facebook-gebruikers makkelijk op de Facebookpagina van het aanbovelen bedrijf kunnen klikken.

Nieuwe call-to-action-buttons

Met de nieuwe call-to-action buttons moeten Facebook-gebruikers na het krijgen van een aanbeveling meer actie kunnen ondernemen. Aan call-to-action-buttons als "contact opnemen" of "shoppen" zijn we nu wel gewend. De nieuwe call-to-action buttons zorgen ervoor dat gebruikers binnen een app blijven (native-strategie). Hieronder treft u de in de VS gelanceerde call-to-action-buttons.

  • Eten bestellen. Elk restaurant in de Verenigde Staten dat gebruikmaakt van Delivery.com kan deze call-to-action-button nu gebruiken. Wanneer een gebruiker op deze call-to-action klikt, kan hij of zij in de Facebook-omgeving een bestelling plaatsen middels Delivery.com. De verwachting is, zodra deze update doorgetrokken wordt naar Nederland, dat de call-to-action button samen gaat werken met Thuisbezorgd.nl of Hungry.nl. Zo kunt u via Facebook eten bestellen.
  • Een afspraak maken. Wanneer een gebruiker klikt op deze call-to-action button, wordt hij of zij verwezen naar Facebook Messenger om daar in contact te komen met het bedrijf. In de Verenigde Staten kunnen gebruikers nu vervolgens een afspraak maken via BookingBug.
  • Een offerte aanvragen. Ook na het drukken op deze call-to-action worden Amerikanen nu doorverwezen naar Facebook Messenger om in contact te komen met het bedrijf. Een offerte opvragen in de Verenigde Staten gaat op dit moment vervolgens middels TalkLocal.
  • Kaartjes kopen. Facebook heeft Fandango, Ticketmaster en Eventbrite geïntegreerd. Na het klikken op deze button kopen Amerikanen voortaan kaartjes in de Facebook-omgeving. Deze functie is ook te gebruiken in een Facebook-event.

Facebook geeft aan de komende maanden nog meer toepassingen te lanceren. Deze zijn volgens Facebook allemaal ontworpen om het ons zo makkelijk mogelijk te maken.

Waar zijn uw kansen?

Bent u benieuwd welke nieuwe kansen dit voor u als ondernemer biedt? Met onze kennis van social media en Facebook praten wij als strategisch internetbureau u graag verder over de kansen die zeker weten gaan ontstaan, zodra Facebook deze upgrade doorvoert in Nederland. Wacht wat u nog op? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek!

1 november 2016