Ace Group, full-service internetbureau

Generatie Z, jongeren die vanaf 1995 geboren zijn, maken hun aanwezigheid nu al aanzienlijk bekend. Deze generatie is volledig technologisch opgevoed, waardoor ze 24/7 online zijn en dus makkelijk te bereiken zijn via online media. Onderzoek wijst uit dat 93% van de ondervraagde ouders zeggen dat hun kinderen enige invloed hebben op huishoudelijke aankopen. Een generatie die je dus zeker niet moet vergeten!

Juist wanneer merken gewend beginnen te raken aan de millenials, is een nieuwe generatie in opkomst. Waar voor oudere generaties traditionele marketing effectief is, is dat bij Generatie Z weer een ander verhaal.

Koopkracht

Generation Z’ers vertegenwoordigen een koopkracht van $ 44 Miljard, en beïnvloeden een extra $ 600 miljard aan familie uitgaven. Ze beïnvloeden de manier waarop hun ouders geld besteden, waaronder meer dan 70% van de familie voedingskeuzes en 80% tot 90% van de gekochte artikelen voor hunzelf. Met dat gezegd te hebben, is het aan de marketeers hoe zij weer de Gen Z’ers gaan beïnvloeden om zo de koopkracht van hun ouders te stimuleren. Een open kans dus!

Zie onderstaand voor de interessante infographic.

Infographic

Infograpic Generation Z Betere

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bron Infographic

Opzoek naar een sparringspartner op het gebied van online marketing? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek! 



15 maart 2017