Ace Group, full-service internetbureau

Adverteer in het Google Display Netwerk

Display marketing is het ideale instrument om fors de naamsbekendheid van uw fysieke winkel te vergroten. Dit platform bereikt namelijk meer dan 90% van alle internetgebruikers. Met uw budget behaalt u al snel heel veel vertoningen. Als u uw doelgroep kent is het Google Display Netwerk het perfecte platform om op te adverteren. Google Adwords biedt namelijk verschillende targetingmethoden om uw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken. Zo kunt u targeten op tijd, locatie, interesse, geslacht, leeftijd en nog veel meer en bereikt u uw doelgroep met banners heel gericht. Vermeld niet alleen de naam, locatie en openingstijden, maar verleidt deze internetgebruikers ook met mooie showroomafbeeldingen. Beelden zeggen immers meer dan 1000 woorden!

Adverteer in Google Maps

Internetgebruikers zoeken ook in Google Maps naar producten. Wanneer zij in Google Maps zoeken op 'laptop kopen' zijn zij namelijk hoogstwaarschijnlijk opzoek naar een fysieke winkel waar zij de mogelijkheid hebben om deze laptop te kopen. Sinds kort is het mogelijk om in Google Maps te adverteren. Adverteren in Google Maps op relevante zoektermen zorgt zo voor meer relevante winkelbezoekers.

Schakel locatie-extenties in

Adverteert u liever niet met banners in het Display Netwerk of in Maps van Google, maar geeft u de voorkeur aan adverteren in het Search Netwerk van Google (https://www.google.nl)? Zet dan locatie-extenties aan. Extenties zijn een uitbreiding op uw tekstadvertenties en geven de internetgebruiker meer informatie. Met het tonen van locatie-extensies maakt u de consument erop attent dat een winkel dichtbij gelegen is ook open is. Ter illustratie: wanneer iemand op de startpagina van Google opzoek is naar de nieuwste iPhone en ziet dat hij of zij de iPhone binnen 5 minuten rijden deze middag al kan verkrijgen is de keuze snel gemaakt!

Target lokaal

Niet alleen met Google Adwords heeft u de mogelijkheid lokaal te targeten. Ook op andere platformern als Facebook is dit mogelijk. Dankzij deze vorm van targeting bereikt u alleen de internetgebruikers in uw verzorgingsgebied (bijvoorbeeld een straal van 25 KM van uw winkel). Op deze manier gaat er geen onnodig budget verloren en benadert u relevante internetgebruikers. Dit is een uitstekende manier om via internet meer winkelbezoekers te genereren! Let op: targeting op locatie is niet geschikt voor winkelketens met een landelijke dekking, maar wel uitstekend voor een lokale winkels met 1 of meerdere vestigingen.

Vermeld op uw website unieke redenen om de winkel te bezoeken

Als u doel al is om internetgebruikers via de website naar uw fysieke winkel toe te leiden vermeld dan in ieder geval de belangrijkste USP's (Unique Selling Points) van uw fysieke winke op de website. Dit geeft internetgebriekers reden de winkel te bezoeken. Dergelijke USP's hoeven niet eens ingewikkeld te zijn. Denk aan 'Altijd het beste advies', 'Gratis parkeergelegenheden', 'Lift is aanwezig' en 'Gratis koffie is aanwezig'. Zodra u deze internetgebruikers uiteindelijk naar de fysieke winkel heeft getrokken is het natuurlijk wel zaak deze USP's waar te maken. Anders bestaat de kans dat hij of zij nooit meer terugkeert. Geruststelling vooraf is daarin tevens essentieel.

Toon de winkelvoorraden van producten

De hoogte van de aankoopprijs, de voorkeur om het product eerst te ervaren, de mate van de luxe van het product en het oriëntatieproces. Allerlei factoren die invloed hebben om het product online of juist offline aan te schaffen. Zodra de voorkeur om het product eerst te ervaren heel groot is, is de kans groter dat hij of zij het product offline aanschaft. Door op uw webshop op de betreffende productpagina al te laten zien dat het product in de winkel op voorraad is, is de kans groter dat deze internetgebruiker niet naar een andere offline winkel gaat, maar naar uw offline winkel! Deze internetgebruiker koopt het product dan wel niet op uw webshop, maar wel in uw fysieke winkel.

Heeft u naar aanleiding van deze tips nog vragen of zoekt u en internetbureau die potentiële winkelgebruikers via internet verleid naar uw winkel? Neem dan direct contact op met Ace Group voor een vrijblijvend gesprek. Wij praten u onder het genot van een kop koffie graag bij!

 

16 november 2016