Ace Group, full-service internetbureau

Middels display advertising maakt u via een beeldadvertentie reclame midden op een website, waardoor u naamsbekendheid opbouwt, producten of diensten onder aandacht brengt of juist een tijdelijke actie aankondigt. Beeldadvertenties hebben een uiterst aantrekkelijk uiterlijk, omdat mensen visueel meer aangetrokken worden dan bijvoorbeeld door tekst. Beeldadvertenties zijn uitermate geschikt om te werken aan de naamsbekendheid van uw bedrijf, merk of producten.

Google AdWords

Via Google AdWords adverteert u op websites in het Display Netwerk. In dit netwerk bereikt u 90% van de internetgebruikers wereldwijd! Google AdWords maakt het mogelijk om verschillende doelgroepen zo nauw mogelijk te bereiken. U bereikt uw doelgroep nauw door de diverse uitstekende targetingmethoden die Google AdWords biedt. Google AdWords maakt het mogelijk te targeten op zoekwoorden, interesses, onderwerpen en demografie. Het biedt u zelfs de mogelijkheid om uw advertenties terug te laten komen op websites die u zelf kiest (mits zij beschikken over AdSense advertentieblokken).

Ook remarketing ligt binnen handbereik. Met remarketing toont u op websites beeldadvertenties aan bezoekers, die eerder uw website bezochten, maar geen conversie hebben uitgevoerd. Zo blijven uw producten of diensten altijd in het geheugen van eerdere bezoekers. Tal van mogelijkheden om zo nauw mogelijk in contact met uw doelgroep te komen. Een voorbeeld: wanneer u sportkleding verkoopt, heeft u de mogelijkheid om op de interessedoelgroep 'sportfans' te targeten. Zo bereikt u een relevante doelgroep die interesse heeft in sport en dus affiniteit heeft met uw assortiment. Als deze kleding echter alleen voor jongeren is, target u middels demografie op specifieke leeftijden. Zo spreekt u de juiste doelgroep aan. Maar adverteren in het Display Netwerk gaat verder. Stel uw assortiment bestaat enkel uit sportkleding voor voetballers en tennissers, dan heeft u zelfs de mogelijkheid om te targeten op voetbalfans en tennisfans!

Cookies

Hoe kan het dan toch dat u de juiste mensen bereikt? Google gebruikt cookies om van elke internetgebruiker een profiel op te stellen van het internetgedrag van een periode van 30 dagen. Zo blijkt bij Google al snel wat bijvoorbeeld de interesses zijn van een internetgebruiker. Doordat u vervolgens target op een specifieke interesse, worden personen die onder die interesse vallen bereikt. Echter moet u wel weten hoe uw doelgroep eruit ziet. Enkel dan behaalt uw display campagne het optimale resultaat en bouwt u aan naamsbekendheid onder de juiste doelgroepen.

Trends voor 2015

De mogelijkheden voor adverteren in het Display Netwerk van Google breiden zich fors uit. 2014 was het jaar van video, maar het is de toekomst. Google AdWords biedt u de mogelijkheid te adverteren met video's op Youtube. Youtube ontvangt per maand meer dan 1 miljard bezoekers. Ook hier kunt u van genoemde targetingmethoden gebruik maken, dus ook op Youtube bereikt u nauwkeurig uw doelgroep. Echter schuilt er een groot uniek voordeel met Youtube Ads: de eerste 5 seconden moeten mensen kijken en u betaalt pas na 30 seconden. U betaalt alleen voor geïnteresseerde bezoekers.

U legt op een unieke en onvergetelijke manier contact met potentiële klanten, middels beeld, beweging en geluid, omdat u video's toont. Deze zijn natuurlijk aantrekkelijk dan enkel een banner. Zo weet u zeker dat uw doelgroep bekend met u raakt en u tevens zal blijven herinneren.

Als u uw producten of diensten bij de juiste doelgroep onder aandacht wilt brengen dan is adverteren in het display netwerk via Google Adwords de beste optie. Ace Group is Google Partner en praat u graag bij over de mogelijkheden. Neem dus vrijblijven contact met ons op!

 

 

 

 

18 februari 2015