Ace Group, full-service internetbureau

Tot dusver houdt het algoritme van Google geen rekening met de geloofwaardigheid van websites die een link van uw website op hun eigen website achterlaten. Een team van Google is nu bezig met een aanpassing in dit algoritme. Deze aanpassing staat beter bekend als knowledge-based-trust. Het algoritme wordt van invloed op uw posities in Google.

Knowledge based trust

Het Google team ontwikkelt een algrotime dat niet de nadruk legt op het aantal links van uw website dat aanwezig is op internet. Het nieuwe algoritme moet meer de nadruk leggen op de geloofwaardigheid van websites die linken naar uw website. Waarom? Uw linkpopulariteit bezit ook links met weinig relevantie. Enkel geloofwaardige links levert echter verkeer op naar uw website. Nu worden ongeloofwaardige links ook meegenomen in rankings, terwijl deze bijna/geen verkeer oplevert. Iedereen kan linken naar uw webiste, maar de relevantie van websites die linken naar uw website is vanaf nu vele malen belangrijker in de ogen van Google, omdat dit u pas bezoekers oplevert.

Hoe hoger de relevantie wordt van het aantal inkomende links, hoe hoger u scoort op Google en dit brengt u natuurlijk ook meer bezoekers. Links afkomstig van een website die corresponderen met het onderwerp van uw website leveren een positieve invloed op uw rankings.

Stop dus met het verzamelen van zoveel mogelijk links. De kwaliteit/relvantie van inkomende links is veel belangrijker in de ogen van Google. Kwalitatieve links brengen u natuurlijk ook de meest kwalitatieve bezoekers vanaf andere websites!

Ace Group kent alle ins- en outs van SEO (zoekmachine optimalisatie) en werkt met gerenommeerde tools. Als u met vragen zit op het gebied van SEO of behoefte hebt aan ondersteuning, bent u altijd welkom voor een vrijblijvende afspraak. Neem gerust contact op!

4 maart 2015