Ace Group, full-service internetbureau

Eind 2013 opent 42% een nieuwsbrief op een mobiel apparaat. Eind 2014 ligt dit percentage zelfs al boven de 50. Meer dan de helft van uw doelgroep bekijkt uw nieuwsbrief dus op een mobiel apparaat. Echter: indien uw e-mailmarketingcampagne niet mobiel-proof is, is de kans groot dat uw nieuwsbrief in de prullenbak verdwijnt! Dit, omdat afbeeldingen en tekst niet goed zicht- en leesbaar zijn. Een ruime 40% verplaatst een niet goed leesbare nieuwsbrief onmiddelijk naar de prullenbak. Natuurlijk biedt dit percentage ook een geweldige kans.

Maak uw nieuwsbrief mobiel-proof!

Wanneer u uw nieuwsbrief mobiel-proof maakt, is uw nieuwsbrief goed leesbaar op een mobiel apparaat. Dit levert gegarandeert meer kliks naar uw website op met de kans op meer conversies. Maar wat houdt het mobiel-proof maken van uw e-mailmarketingcampagne precies in? Uw e-mailmarketingcampagne is dan responsive en daarmee schaalt de nieuwsbrief uitstekend naar verschillende beeldresoluties. Zo is uw nieuwsbrief op allerlei beeldschermformaten optimaal te bekijken. Uw e-mailmarketingcampagne is echter niet geslaagd met enkel clicks naar uw website. Nee, er moeten ook conversies uitkomen. Daarom moeten de landingspagina's die achter uw nieuwsbrief zitten ook responsive zijn.

Maak uw website mobiel-proof!

Landingspagina's zijn de pagina's waar uw nieuwsbrieflezers op terecht komen, als zij op een item in uw nieuwsbrief klikken. Zij komen dus terecht op uw website. Als uw website echter niet mobiel-proof is, ontstaat hetzelfde effect bij een niet mobiel-proof nieuwsbrief. Deze nieuwsbrieflezers verlaten dan uw website direct en dat is verspilde moeite. Uw website moet dus ook responsive zijn, wilt u conversies uit uw e-mailmarketingcampagne behalen.

Marketingkanalen waar het mobiel gebruik van uw doelgroep hoog is, moeten voor een optimaal resultaat mobiel-proof zijn. Hier ligt de sleutel voor het succes van onder andere uw e-mailmarketingcampagne en behaalt u het beste resultaat. Neem  vrijblijvend contact met ons op, als u nieuwsgierig bent naar de mogelijkheden!

 

 

10 februari 2015