Ace Group, full-service internetbureau

De succesfactor voor e-mailmarketing ligt bij een kwalitatief en up-to-date ledenbestand. Werving van nieuwe nieuwsbriefabbonees is zwaar onderbelicht, maar vormt wel het fundament van uw e-mailmarketingstrategie. Doordat mensen zich afmelden en e-mailadressen verouderen of worden opgeheven, loopt het ledenbestend jaarlijks met zo'n 22,5% terug. Juist daarom is het belangrijk continu nieuwe e-mailadressen te verzamelen, anders loopt u omzet mis. Ace Group geeft enkele tips hoe u meer verzamelt!

Prominente aandacht voor nieuwsbriefinschrijvingen op de homepage

Ook bezoekers die niets kopen zijn waardevol. Zij bezoeken niet voor niets uw website. Deze bezoekers zijn helemaal waardevol wanneer zij zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Het is belangrijk dat de mogelijkheid tot inschrijven prominent op de website aanwezig is. Het gaat er dus om dat deze mogelijkheid direct in het zicht van de bezoekers is als hij of zij uw website betreedt. 

E-mail fastlane

Een fastlane is een uitstekende optie op nieuwsbriefinschrijvingen een prominete aandacht te geven. Dit zorgt ervoor dat uw bezoekers niet hele aanmeldformulieren moeten invullen, waardoor de drempel tot inschrijving laag is. Het invullen van een e-mailadres is genoeg. Een e-mailfastlane zorgt ervoor dat uw bezoekers enkel een e-mailadres hoeven achter te laten. Deze fastlane komt terug op een strategische positie, vaak rechts, op elke pagina van uw website.

Pop-ups

Het lijkt erop dat veel mensen niet gediend zijn van een pop-up, een mogelijkheid tot inschrijving van de nieuwsbrief die verschijnt als een bezoeker uw website betreedt. Niets is minder waar. Een e-mail market study van Experian vertelt dat een pop-up leidt tot 84% meer valide e-mailadressen.

Aanmeldformulier op Facebook

Ook Facebook biedt goede mogelijkheden om u ledenbestend te vergroten. U kunt op Facebook gebruik maken van een aanmeldoptie voor uw nieuwsbrief.

Aanmelding belonen

Het kan nooit kwaad mensen te belonen voor een inschrijving. Door dit vooraf al te communiceren verzamelt u meer inschrijvingen. Een uitstekende manier is om bijvoorbeeld een kortingscode voor een inschrijving aan te bieden. Zo schrijven zij zich sneller in en is de kans ook groter dat zij iets kopen.

Not done: double opt-in 

Veel webshops werken met een double opt-in: een e-mail waarin de inschrijving bevestigd moet worden. Wat vergeten wordt is dat dit een extra click voor uw klanten kost en hier zijn zij niet op uit. Wetelijk gezien is een single comfirmed opt-in voldoende: een e-mail die uw leden enkel vertelt dat de inschrijving is voltooit.

Nadat u genoeg e-mailadressen heeft verzameld begint het vervolg van uw e-mailmarketingcampagne. Dit lukt alleen met een goede nieuwsbrief die clicks naar uw website oplevert. Enkel dan behaalt u conversies middels e-mailmarketing. Ace Group is al jaren bekend met Mailchimp en met het opstellen van een converterende nieuwsbrief.  U bent altijd welkom om te informeren naar de mogelijheden. Neem vrijblijvend contact met ons op.

 

 

9 februari 2015