Ace Group, full-service internetbureau

Mobiele strategie

Eerder schreven we over het belang van een goede mobiele strategie, omdat het u als ondernemer optimaal in staat stelt om in te spelen op de Customer journey. De ontdekkingsfase en de oriëntatiefase in het aankoopproces verschuift naar mobiele apparaten. De smartphone is de belangrijkste bron in de ontdekkingsfase en de tablet in de oriëntatiefase. De uiteindelijke aankoop vindt nog steeds het meest plaats op de pc/laptop, maar ook hierin wint de tablet meer terrein.

Aankoopproces

U kent uw eigen klanten als geen ander en u weet ook waar ze gevoelig voor zijn. Als u een nieuw boekhoudsysteem wil aanschaffen, gaat u van te voren een lijst maken van verschillende aanbieders. Online vergelijkt u de verschillende functionaliteiten, het onderscheidend vermogen en of de achterliggende organisaties wel betrouwbaar zijn. Of een bedrijf betrouwbaar is, leest u graag in onafhankelijke reviews. Vervolgens maakt u met een selectie van aanbieders een afspraak, om het juiste gevoel te krijgen en te zien met welke nieuwe partner het beste resultaat krijgt tegen de juiste prijs. Hier gaat een heel proces aan vooraf en bij elke stap in dat proces speelt uw website een belangrijke rol.

Online marketing plan

Gebruik deze ervaringen om kritisch naar uw website en de online marketing strategie te kijken. Breng in kaart welke stappen uw klanten doorlopen, voordat zij uiteindelijk met u in zee gingen. Natuurlijk zit daar een stukje gun-factor bij, maar het biedt wel inzicht om meer prospects aan u te binden. Een online marketing plan helpt hierbij, want we kijken dan niet alleen naar uw website, maar komen ook met een strategie om gericht diverse online marketing campagnes in te zetten. Een pro-actieve houding is de verschillende stappen van de Customer journey vergroot uw (online) zichtbaarheid én uw kansen voor meer omzet.

Continu testen

Inzicht op basis van onderbuikgevoelens bieden alleen een startpunt. Het mooie van een website is dat we daarop testen kunnen loslaten en daardoor inzicht vergroten. Het uitvoeren van A/B-testen helpt om verschillende onderbuikgevoelens om te zetten in kennis. Door uw kennis te blijven vergroten, optimaliseert u constant uw website totdat de Customer journey hierop naadloos is aangesloten.
Wilt u meer resultaat met uw website/webshop behalen, neem contact op om vrijblijvend te sparren.
12 november 2015