Ace Group, full-service internetbureau

Ace Group geeft u enkele conversie-verhogende tips, waardoor u diverse punten van uw webshop direct aanpakt. Het toepassen van deze verbeterpunten is al een grote stap voorwaarts.

Verbeterpunt 1: Accountregistratie niet verplichten

Hoe vaak komt het voor dat nieuwe klanten voor het afrekenen van een bepaald product zijn verplicht om een klantaccount aan te maken? Dit leidt tot veel afhakers! Het aanmaken van een account gedurende het betalingsproces kost tijd en irriteert de klant. Volgens wetenschappelijk onderzoek verlaat eén op de vier bezoekers het bestelproces omwille van verplichte accountcreatie. Natuurlijk is klantinformatie handig, maar aan wat geeft u de voorkeur: Klantinformatie of conversies?

De oplossing is het verzamelen van klantinformatie, nadat de klant een bestelling heeft geplaatst op de bedankpagina. Op deze handige manier voorkomt u onafgerekende volle winkelwagens en verplicht u de klant niet om informatie achter te laten. Dit komt uw omzet ten goede. Alleen voor niets gaan de zon op, dus beloon uw klant met bijvoorbeeld een kortingscode, wanneer zij hun gegevens achterlaten.

Verbeterpunt 2: Goede afbeeldingen

Afbeeldingen zijn belangrijk voor de klant, want mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld. Daarom zijn goede afbeeldingen een van de belangrijkste elementen, waarop een klant zijn keuze op baseert. Veel en grote afbeeldingen leiden tot meer conversies! Wanneer u laptoptassen verkoopt, moet de klant niet alleen de buitenkant zien, maar toon ook foto's van de binnenkant en andere details.

Verbeterpunt 3: Wees transparant over leveringskosten, levertermijn en retouren

De eerste 3 vragen van een bezoeker op uw webshop zijn:

  1. Welk bedrag komt er bovenop de verkoopprijs? 
  2. Wat is de levertijd?
  3. Kan ik het kosteloos retourneren wanneer ik niet tevreden ben? 

Uit onderzoek is gebleken dat 50% van de niet-afgeronde aankopen zijn te wijten aan een gebrek aan informatie. Verwijs daarom opvallend naar de informatie, waarin deze 3 vragen helder zijn beantwoord. Het is een voorwaarde dat de klant niet opzoek moet gaan naar deze informatie. Wat is dan de beste plaats waar u het antwoord op deze vragen kunt verwerken? Juist, direct op de productpagina. Ook is het extra belangrijk om deze informatie te herhalen. De beste manier om deze informatie te herhalen is bijvoorbeeld in de winkelwagen.

Verbeterpunt 4: Voldoende productinformatie bieden

Naast veel en grote afbeeldingen is informatie over het product ook enorm belangrijk. U wilt immers verkopen op uw webshop! Dit is hét doel van uw webshop, dus zorg er dus voor dat u uw producten verkoopt middels een productomschrijving. Als u laptoptassen verkoopt, wilt de klant graag weten welk formaat laptop in de tas kan. Met relevante productinformatie verkoopt u meer! Het geeft de besteller net die informatie, die nodig is om het laatste zetje te geven. Daarnaast draagt het bij aan hogere rankings in Google.

Verbeterpunt 5: Bied een goede zoek- en filterfunctie

Zoekers zijn kopers! Mensen die zoeken op uw website converteren twee tot drie keer beter dan niet-zoekers. Het is daarom van groot belang dat uw bezoekers gericht kunnen zoeken op uw website. Het is belangrijk dat de zoekfunctie goed én snel werkt. Dit biedt uw bezoekers de mogelijkheid goed te zoeken. Daarnaast is het van belang dat de zoekfunctie goed zichtbaar is op de website. Het vergroten van de zoekbalk, uiteraard op een prominente plek op de website, kan daarom geen kwaad.

Natuurlijk zijn er nog veel meer verbeterpunten, om uw conversieratio te verbeteren met uw webshop. Een goede internetstrategie is belangrijk en het geeft u handvaten en richtlijnen om optimaal te presteren. Ace Group beschikt over veel e-commerce ervaring en is daarom uw juiste partner! Neem vrijblijvend contact op voor tips.

 

27 oktober 2014